Etiketler

, , , ,

ve Vilnius’ta 3. günümüz. konfrensın son günü. kahvaltımızı yaptıktan sonra konfreansa gidiyoruz. son sunumlar yapıldıktan sonra Vilnius’ yürüyerek turlamaya başlıyoruz. bir binanın önündeyiz. burası eskiden yahudi türklerinin tapınağıymış. kapı kilitli olduğu için içeriyi gezme şansımız olmadı maalesef. Biraz daha yürüdükten sonra “old town”a  gitmek için otobüse biniyoruz. Oh be sonunda Vilnius’ta canlı ve bambaşka bir yer diyoruz:) gerçekten de oldukça canlı ve güzel bir yer. Mistik bir havası var. Burada dikkatimi en çok çekenler Katedral ve Vilnius Üniversitesine giden yolda bulunan küçük tezgahlar oluyor. İşte Katedraldan manzaralar.

katedrali gezdikten sonra Konferansın kapanış kokteyli için Vilnius Üniversitesine gidiyoruz. Üniversite buram buram tarih kokuyor.  üniversitenin Filoloji Fakültesi’nde Türk Dili eğitimi veren bir bölümün yanı sıra, Oryentalizm Merkezi’nde ise Türkoloji bölümü yer almaktaymış. ayrıca: Türkiye’den Abant İzzet Baysal, Anadolu, Atatürk, Bahçeşehir, Balıkesir, Çanakkele Onsekiz Mart, Çukurova, Dicle, Erzincan, Fatih, Hacettepe, Haliç, Işık, Bilgi, İstanbul, Kafkas, Sütçü İmam, Kastamonu, Kocaeli, Marmara, Pamukkale, Doğuş, Yeditepe ve Yıldız ile Erasmus anlaşması; Ankara Üniversitesi ile de öğrenci değişim programları mevcuttur.

Kokteyler dönelim. Çeşit fazla olmasına rağmen sadece tatlı yiyebildiğimiz kokteylin en güzel kısmı müzik ziyafeti çektiğimiz kısımdı:) Doğrusu bayıldım.

çok güzel bir gün daha geçirdikten sonra otelimizin yolunu tutuyoruz:) ertesi gün ise sabah erkenden Türkiye dönüşü için yola çıkıyoruz. yorucu bir yolculuktan sonra mis gibi havasını ve yemeklerinin özlediğim caaanım Türkiye’me öğleden sonra 3 sularında geliyoruz:)

Evet Vilnius çok güzeldi, doğrusu iyi geldi. Ama Türkiye daha iyi geldi:D

Evet şekerler seneye Roma gezimi (EURO 2013 Roma’da olacak kaçmaz inşallah) anlatma dileği ile  hepinize iyi geceler diliyorum:)